تبلیغات
استخدام نیوز - به من بگویید چه کنم؟/ دختری شاغل هستم که مستقل زندگی می کنم و هنوز ازدواج نکرده ام
  • استخدام نیوز

کاربر عزیز،
به وبسایت استخدام نیوز خوش آمدید

به من بگویید چه کنم؟/ دختری شاغل هستم که مستقل زندگی می کنم و هنوز ازدواج نکرده ام


استخدام نیوز - یکی از کاربران سایت استخدام نیوز برایمان پیامی فرستاده و از دیگر کاربران خواسته است تا با نظرات خود او را راهنمایی کنند.                      
استخدام نیوز
باسلام وارادت

دختری35باشناسنامه ای38ساله هستم کلا خواستگار کم داشتم ولی همان دوسه نفری هم که درگذشته پاپیش گذاشتن به محض اینکه گفتم شناسنامه ام سه سال ازخودم بزرگتراست رفتند ودیگه هم خبری نشد.

شاغل وصاحب خانه ام ومستقل ودرشهری جداودور از والدینم زندگی میکنم.آدمی ساده ومعمولی ومعتقد به اصول دین اسلامم وساده ومعمولی در اجتماع ومحل کارحاضر میشوم وفکرمیکنم دراین زمانه آقایان به خانمهای ساده پوش ومعمولی توجهی نمی کنند وبیشتر جذب خانمهایی می شوند که با انواع آرایشها در اجتماع حاضر می شوند.

به هرحال من تاکنون موفق به ازدواج نشده ام وتنهایی باعث شده مجبورشوم که ازبسیاری از فعالیتهای اجتماعی خود وحضور در خیلی از مراسمها واماکنی که به شدت مورد علاقه ام بوده اند دست بکشم چون حضور یک دخترمجرد دربسیاری ازجاها ممکن است باعث تهدید امنیتش شود ازطرفی من کلا آدم خیر وکمک رسانی بودم ولی اکنون تنهایی بلایی سرم آورده که حتی انگیزه ای برای انجام کارهای خیرخواهانه برایم باقی نگذاشته وباعث شده حتی ذوق کارهایی که یک زمانی روحم تاسرحد خوشبختی شاد میکرد ازدست بدهم وبا اینکه تمام امکانات یک زندگی خوب برایم فراهم است ولی به علت تنهایی نمیتوانم که ازآنها استفاده واحساس خوشبختی کنم.

من خیلی به خدا توکل داشتم وهمیشه به امامان ومعصومین(ع)متوسل بودم وهستم . احساس می کنم که فقط روزها را میگذرانم تا عمرم تمام شود و روز به روز زندگیم سخت تروبدتر می شود به من بگویید چه کنم؟


           زهراسادات.ح

شما می توانید نظرات خود را در پایین صفحه اعلام نمایید.


موضوعات مرتبط

مقالات گوناگون ،

نظرات شما

  1. س.ح
    سه شنبه 28 بهمن 1393 03:00 ب.ظ

    عجب چیزایی آدم می خونه. نمی دونم حقیقت داره یا نه. ولی داستان زندگی ما امروز بیشتر شبیه داستانهای فیلم سینمایی شده.
    اول اینکه من آقا 33 ساله. مجرد. فوق لیسانس زراعت از دانشگاه آزاد. منزوی. بیکار و بی پول و بی خانه.
    پس ببینید که شاید وضع من بدتر از شما باشه. علت همه اینها هم بیکاری و نداشتن پول و پارتی هست. اما من دلم به این خوشه که خدایی به فکر ما هست و هر از گاهی کارهای موقتی می کنم و دستم پیش پدر دراز نیست. بگذریم اول یک سئوال دارم. ببخشید چرا تنها زندگی می کنید و در خانه پدری نیستید؟ من شرایط شما رو نمی دونم ولی اگر پدر در قید حیات هست بهتر بود در خانه ایشان می ماندید و برای شناسنامه هم شاید از دادگاه بتوان اقدام کرد دقیق نمی دونم. ولی به هر حال این تنها مشکل شما نیست. در کارهای قبلی که بودم دخترای 31 ساله که در خانه پدر بودند و تحصیل کرده هم همین وضع رو داشتند. اول بگم که اینکه شما مقید به دین هستید هم ربطی نداره چون برخلاف نظر شما عده بیشتری هستند که دنبال دخترای با حجاب و مقید هستند. اما اگه راستش رو بگم خانمها بهتره تا می تونند به کار اداری و ... روی نیارند البته نظرم مخالف استقلال زن نیست. ولی من خودم ترجیح میدم همسرم معتقد و در خانه پدر باشد و تحصیلکرده و کارمند محیطهای زنانه.
    اما علت واقعی بیکاری پسرها و بی پولی اونها است که سن ازدواج بالا رفته و اینکه متاسفانه امروزه زنان به قیمت پایینی در دسترس هستند. پس اگر دختران و زنان مقید باشند و اجازه بدهند که فرصت کاری برای آقایان محفوظ بماند این مشکلات اصلا به وجود نمی آید. با تشکر.

  2. دیاری
    سه شنبه 21 بهمن 1393 05:51 ب.ظ

    عاقا منم میخوام

  3. م-ا
    سه شنبه 14 بهمن 1393 03:30 ق.ظ

    سلام
    واقعا تنهایی سخته، و هرکس به طریقی مشکل داره. منم پسر هستم و 29 سالمه-مهندس هستم و 6ماه کار دارم و6ماه بیکار-
    راهکار شما از دید من:
    اول که خوبه که خدارو از یاد نبردی
    دوم ببینید شما باید روابط اجتماعی و خانوادگیتونو گسترش بدید مخصوصا با شهر زادگاهتون-تو این موارد و ساختار سنتی مملکت ما دوست و آشنایان و فامیل خیلی میتونه کمک کنه
    ضمنا بعضی دوستان زیباتر میشه اکه موقع نظر دادن ، روحیه شخص را درک کنن و بعد نظر بگذارند. با تشکر

  4. مسافر
    پنجشنبه 2 بهمن 1393 02:52 ب.ظ

    ما هممون به خدا ایمان داریم و فقط به خدا توکل داریم .این بنده خدا گفت کمکم کنین نه نصیحت
    یکی از دوستان گفت ساده لباس بپوش و شیک و به روز باش راست میگه و واقعیت اینه که اولا باید دیده بشی تا پسندیده بشی و در ثانی یکی از ملاکهای پسرها زیبایی و خوشتیپیه
    سعی کن شیوه زندگیتو تغییر بدی البته به صورت منطقی و صحیح از روزهای زندگی لذت ببر و شادومثبت باش
    هر انرزی به دنیا بدی بهت برمیگرده

  5. مرتضی
    سه شنبه 30 دی 1393 08:38 ب.ظ

    باسلام..منم با اینکه تازه مدرک کارشناسی مو گرفتم وبیکار..احساس تنهایی زیاد میکنم..

  6. علی
    یکشنبه 28 دی 1393 04:32 ب.ظ

    سلام واقعا سخته به خدا پناه ببر از امام رضا بخواه فقط شاید حکمتی در کاره منم 30 سالمه گناه نکردم ولی کسی دوستم نداره حس میکنم

  7. علی
    دوشنبه 1 دی 1393 08:25 ق.ظ

    همه ما وسیله ایم و به هرطریقی امتحان می شویم شاید تا حالا مصلحتی بوده که من و شما از آن بی خبریم هر جه خدا خدا بخواد همون میشه توکلت به خدا باشه و زندگی شاد و سالمی داشته باش.ok

  8. شنبه 8 آذر 1393 11:25 ب.ظ

    ازرحمت خدا ناامید نشو

  9. elmira
    دوشنبه 3 آذر 1393 10:13 ق.ظ

    سلام عزیزم
    حیف ما آدما تو هر موقعیتی که هستیم ناراضی هستیم وقتی مجردیم دلمون می خواد ازدواج کنیم وقتی متاهلیم دلمون چیز دیگه ای می خواد در کل آدم خصلتش اینه تو باید در هر شرایطی که هستی از زندگیت راضی باشی از موقعیتهات استفاده کن امروزو زندگی کن امروزتو بساز به هیچی فکر نکن

  10. سید مهدی
    یکشنبه 2 آذر 1393 09:53 ق.ظ

    با سلام و با تشکر از ارسال نظر دوستان
    دوست عزیز آرامش نیازی است که ما در پی آن هستیم و این درحالیست که ما برای رسیدن به آرامش راههای گوناگونی را امتحان می کنیم: بازی و سرگرمی، عیش و نوش جوانی، زیباییها و تجملات، فخر و افاده، حرص در مال و اولاد، البته با این چیزها به آرامش نمی رسیم و یک مثال ساده اینکه یک پسری با دارایی فراوان که همه لذتهای دنیا را امتحان کرده دربه در دنبال کسی می گردد که آرامش را به او هدیه کند.
    کسیکه محبت و آرامش داشته باشد می تواند آرامش را به دیگران هدیه کند و در اینصورت همه دوستدار شما می شوند
    کسیکه درونش و بیرونش یکسان نباشد، محبت و آرامش ندارد و نمی تواند دیگران را مجذوب خود کند(مثال: همه ما وقتی به مهمانی می رویم در جلوی دیگران بسیار خوش رفتار می شویم درحالیکه در خانه اینقدر خوش رفتار نیستیم و این همان عدم صداقت است و از محبوبیت ما می کاهد)
    کسیکه سعی می کند دیگران را مجذوب خود کند درحالیکه رفتارش را اصلاح نکرده دقیقا مثل کسی است که درس نخوانده و انتظار دارد در کنکور قبول شود
    و اما راههای رسیدن به آرامش را در قرآن، روایات، اینترنت و کتابها جستجو کنید که مشکل اصلی شما عدم آرامش است
    به امید روزی که تمام مردم به آنچه که خیر و صلاحشان در آن است برسند.(موفق و مؤید باشید)

  11. درد کشیده
    شنبه 1 آذر 1393 12:34 ب.ظ

    سلام من پسری 35 ساله هستم . مانند شما تنها بودم بسیار تنهایی آزارم میداد تا جایی که فکر ازدواج را از سرم بیرون کرده بودم در ارتباط با دخترها بسیار سخت گیر و وسواس بودم معتقد و حساس به محرم و نا محرم . به این خاطر در طول این مدت فقط با یک یا دو دختر فقط برای آشنایی با روحیات و خواسته های خانم ها و برای زندگی آینده ام دوستی سالمی داستم . اینقدر مجردی سختی داشتم که حتی خاطرلتش هم آزارم میدهد . من هم منزوی شده بودم اما گاهی سینما . ورزش بالاخص شنا که آرام بخش است و پیاده روی رو تجربه می کردم . در این بین با پیشنهاد دوستی با فردی با ایمان آشنا شدم که زندگیم متحول شد با تمام ناامیدی ها و یاس ناشی از زندگی سعی کردم بیشتر به خدا نزدیک شوم . دعای خیر ایشان هم شامل حال من شد و مدت 5 ماهی است ازدواج کرده ام . لطفا بدانید درست و خوب زندگی کردن و سالم بودن بالاخره پاداش خدا را به دنبال دارد نگران نباشید و به خدا واگذار کنید .

  12. foroogh
    جمعه 30 آبان 1393 07:02 ب.ظ

    زهرا جان سلام
    من دخترم
    هیچوقت همچین حسی که تو داشی رو حس نکردم
    ولی با حرف آقا مهدی موافقم
    چند تا ز دوستام همسن شما هستن و مجرد
    ولی میتونم بگم اونا با اینکه از من 15 سال بزرگترن شادتر از من و سرزنده ترن
    ازدواج ملاک شادی و خوشبختی نمیتونه باشه

  13. puri
    جمعه 30 آبان 1393 03:43 ب.ظ

    البته اون هم تنها باشه مثل خودت .

  14. جمعه 30 آبان 1393 03:42 ب.ظ

    با کسی دوست شو و باهاش صیغه بخون و نیازهای جنسیتو برطرف کن نه خلاف شرع کردی نه تنها می مونی
    این تنها راه برای همه آدمهایه که ازدواج نمیکنن.
    خدانگهدار

  15. امین
    جمعه 30 آبان 1393 03:18 ب.ظ

    من 32 ساله ام-مجرد-لیسانیس بیکار-مایل به ازدواجم

  16. مهسان
    جمعه 30 آبان 1393 02:44 ب.ظ

    سلام
    با نظر حسام کاملا موافقم. من هم دختری 30 ساله ام که تجربه یه دوره کوتاه نامزدی رو داشتم. راست میگی جامعه به خانم های مجرد با سن بالا به یه چشم دیگه نگاه میکنه. اما مهم خود تو هستی. حالا خوبه تو شاغلی. این خودش موفقیت خیلی بزرگیه. من که با مدرک فوق لیسانس بیکارم. فقط این رو فهمیدم که نباید به هر قیمتی ازدواج کرد. حتی اگه در 50 سالگی ازدواج کنی اما با فردی که به معنای واقعی آدم باشه بهتر از اینه که الان فقط بخاطر داشتن شوهر تن به هر وصلتی بدی. فراموش نکن خدا حواسش به هممون هست. موفق باشی

  17. شبنم
    جمعه 30 آبان 1393 01:04 ب.ظ

    سلام علیک
    منم نظر اقای رامین و مهدی موافقم/ منم سنم سی ساله ازدواج نکردم چون ساده بودم در اجتماع هم نبودم و یه ماهکه از سادگیاومدم بیرون وحالا حالا قیافه ام بیست ساله نشون میده پسر بیستو هیجده ساله سراغم میان.پس من چی کار کنم سنم میره بالا.برا منم نظر دارین راهنماییم کنی.!!!!!!

  18. خواهرای دوقلو
    پنجشنبه 29 آبان 1393 11:25 ب.ظ

    سلام عزیزم مام درکت میکنیم حرفات درسته ولی هیچ وقت ضعف هاتو به زبون نیار سعی کن درستشون کنی.تو این زمونه به سادگی اهمیتی نمیدن...
    نمیگم جلف باش بلکه ساده و شیک و جذاب باش.اینطوری روحیه ات چندین برابر میشه.راجع به ازدواجم ذهنتو درگیر نکن....
    زندگی خوب داشتن به ازدواج کردن نیییییست...

  19. پنجشنبه 29 آبان 1393 07:53 ب.ظ

    من مایل هستم اگر راضی باشی باهت ازدواج کنم

  20. مهسا. خ
    پنجشنبه 29 آبان 1393 07:25 ب.ظ

    سلام زهرا جان. حرفای پر از دردت رو شنیدم و خیلی متاثر شدم. واسه اینکه خودمم از خیلی جهات شبیه شما هستم. منم 29سالمه و ارشدمو از دانشگاه تهران گرفتم. درحال حاضر معلمم، اما تو زندگی شخصی مدام احساس شکست میکنم چون نتونستم مثل دخترای همسن و سالم ازدواج کنم. ازنظرقیافه خوبم و معتقد به اعتقادات مذهبی. محجبه و چادری. اما هیچوقت نتونستم مرد زندگیمو پیداکنم. خیلی وقتا میگم کاش مثل خیلی از دخترای این زمونه جلف بودم اما نمیتونم. خیلی وقته احساس پوچی میکنم. زهراجون منم مثل خودت خیلی تنهام. کاش ملاک جوونا برای ازدواج اینقدر پیش پاافتاده نبود. کاش نجابت و متانت اینقدر رنگ نمی باخت!

  21. پنجشنبه 29 آبان 1393 01:19 ب.ظ

    جراتاحالااینطوربفکرازدواج نیفتادی؟
    بنظرمن شمااکنون بخاطرنیازجنسی میخای ازدواج کنی

  22. حسام
    پنجشنبه 29 آبان 1393 01:29 ق.ظ

    سلام. خانم محترم.
    اول اینکه باید بدانید که میدانید که خیلی از کسانی که اتفاقاً ازدواج هم کرده اند باز هم تنها هستند و حتی بالاتر از آن تنهاتر از دوران مجردیشان هستند بنابراین گمان نکنید اگر با کسی ازدواج می کردید لزوماً تنها نمی ماندید. تنهایی سرنوشت حتمی هر آدمی است. ما در رنج کشیدن ها همیشه تنهاییم و هیچ وقت هیچ کس در زمان رنج کشیدن های ما، با ما در رنج سهیم نخواهد بود.
    به زندگی معنای بیشتری بدهید. با ورزش یا تحصیلات یا هنر و یا هر چه که علاقه مندید. بخشی از زندگی که ما در آن مجبوریم را نمی شود تغییر داد.

  23. چهارشنبه 28 آبان 1393 10:41 ب.ظ

    سلام امیدوارم هرجاکه هستی بتونی شادباشی. شایدمنم باشرایطی خیلی بدترازشماباشم اما سعی میکنم توکلم به خدا از دست ندم
    تازه متوجه شدم خوب بودن وساده زیستن فایده نداره اما نمیتونم بد باشم وشخصیتم رو عوض کنم.

  24. رامین
    چهارشنبه 28 آبان 1393 04:04 ب.ظ

    باسلام
    دوست عزیز اگر میخواهید ازدوا کنید باید مثل دخترای دیگه شوید تا مردم شما رابا دید دیگری نگاه نکنند سادگی خوب است اما نه برای همیشه تا برایتان باعث درجا زدگی در زندگی شخصی و اجتماعی تان شود پس اگر مانند دیگران شدید که خوشبخت میشوید واگرنه باید همین طوری منتظر مرگ زود هنگام خود باشید . فقط همرنگ جماعت شو

  25. امین
    چهارشنبه 28 آبان 1393 02:51 ب.ظ

    با سلام من هم مردی 35ساله هستم ومجرد اگر شرایط من با شما از نظر فرهنگی و طبقاتی اختلاف نداشته باشد مایل به ازدواج با شما هستم

  26. مهرداد
    چهارشنبه 28 آبان 1393 09:00 ق.ظ

    بیا با من ازدواج كن...

  27. مریم
    سه شنبه 27 آبان 1393 11:45 ب.ظ

    بی خیال بابا مگه خوشی زده زیر دلت شوهر میخوای چیکار ؟ واسه خودت برو مسافرت - تفریح- کلاسهای ورزشی - هنری و ... این همه کلاسای جورواجور هست و با یه برنامه ریزی درست و اصولی از زندگیت لذت ببر اگه پایه نداری بگو خودم پایه ام
    درضمن خواهرانه توصیه میکنم حتما اعتماد به نفستو بالا ببر اگه خودت نتونستی به مشاور یا روانشناس هم مراجعه کنی بد نیست
    موفق باشی خواهر گلم

  28. مهدی
    سه شنبه 27 آبان 1393 10:41 ب.ظ

    سلام دوست عزیز
    ببینید، مشکلات رو خودتون به خودتون تحمیل کردید.
    اگر تا الآن ازدواج نکردید واسه اینه که حتی من و هرکس دیگه ای ضعف رو تو رفتار و صحبت هاتون احساس میکنه.
    دنیای ما دنیای انعکاس صداهای قلب های ماست.
    توصیه میکنم برنامه راز رو تهیه و ببینید.
    وقتی شما فکر کنی بدبختی، بدبخت میشی، و اگه فکر کنی زشتی، زشت میشی، و اگه فکر کنی قوی هستی ، قویترین بنده ی زمین میشی.
    امیدوارم بتونی حتی تو این سن خودت رو پیدا کنی و بفهمی چه اشتباهاتی داشتی و از تکرارش بپرهیزی.
    ساده پوشی همیشه خوب نیست، مخصوصا برای شما که به فکر ازدواجی،
    اگر میخواهی ازدواج کنی لازم نیست مبتذل بپوشی یا آرایش آنچنانی کنی یا کارهای حرام کنی، میتونی کتاب های چگونه جذاب باشم و یا کتاب هایی با مضمون چگونه اعتماد بنفس داشته باشم رو بخونی،
    زندگی پر از تپه های بد مسیر و تیزه که باید درست بدونی که چجوری میشه از اونا رد بشی،
    خونه و ماشین و پول داشتن خوشبختی نیست، خوشبختی اینه که هرگز فکر نکنی بدبختی.
    امیدوارم نصیحت هامو جدی بگیری و زندگیت رو عوض کنی

  29. محمدرضا
    سه شنبه 27 آبان 1393 10:39 ب.ظ

    ب نظر من شما پیش پدر و مادرتون زندگی کنید تا از تنهایی دربیای ایشاالله که همسر خوبی گیرتون میاد و راجب این موضوع با همکاراتون صحبت کنید سعی کنید با برنا مه ریزی ساعات بی کاریتو پر کنی ،نگران نباش بین مردا مثل شما زیاده

  30. maria
    سه شنبه 27 آبان 1393 06:39 ب.ظ

    سلام،به نظر من شما باید یکسری برنامه‌ریزی برای ساعات روز و کوتاه مدت و بلندمدت زندگیتان انجام دهید که در آن حتماً فعالیت های ورزشی و مطالعه و فعالیت های فرهنگی باشد، سعی کنید در طول روز حتماً یکی دوتا موزیک مورد علاقه تان را گوش دهید و سعی با فردی که از همه لحاظ تا حدی شبیه به خودتان است دوست شوید.

ارسال نظر

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
نمایش نظرات 1 تا 30